سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک سازی داخلی (2)

در این نوشتار به مرزبندی در لینک سازی‌داخلی می پردازیم.

بهترین محتواها و مهمترین صفحات شما باید در دسترس کاربران شما باشد. از مهمترین فضاها برای دسترسی به این صفحات استفاده از منو صفحه اصلی است. اما اگر از این مکان بیش از اندازه استفاده شود، تفکیک موضوعی برای کاربر احساس نخواهد شد.

به طور مثال، اگر سایت شما شامل 6 دسته موضوعی است، تکنیک مرزبندی به ما کمک میکند تا لینک سازی داخلی میان صفحاتی که با هم ارتباط موضوعی دارند، برقرار شود. همچنین در هر صفحه دسته بندی بر اساس صفحات زیردسته شان لینک سازی می شوند. به این دسته بندی میتوان خوشه بندی را گذاشت. یعنی گروهی از کلمات که باهم ارتباط موضوعی دارند. استفاده از این روش سه فایده دارد:

  1. دسترسی و استفاده راحت برای کاربران
  2. ربات های گوگل درک بهتری از ارتباط موضوعی سایت شما خواهند داشت
  3. انتقال اعتبار به صفحات مهم

 

استفاده درست از انکرتکست مناسب: انکرتکست سازی در فرایند لینک سازی نقش مهمی دارد که در تدوین استراتژی لینک سازی باید به آن توجه کرد. فرض کنید، چند اتاق داریم، که با تابلویی به عنوان راهنمایی به هم مرتبط شده اند. تابلوی راهنما که طبقات یا این اتاق ها را به هم ربط داده، همان انکرتکست است. پس باید دقت لازم را به عمل آورد تا از این فرصت استفاده کرد. این مانند آسانسوری است که میتواند موجب سقوط یا حتی رسیدن به رتبه یک ما بشود. 

برای اینکه به اشتباه نیفتیم، باید با چند مشکل رایج آشنا شویم.

یک، لینک سازی زیاد به صفحات کم اهمیت؛ این یک نوع فرصت سوزی است.

دو، در صفحات مهم از لینک های فراوان استفاده نکنید. زیرا اعتبار هر کدام از آن صفحات کمتر میشود. اسراف در لینک سازی داخلی موجب سردرگمی و عدم درک گوگل از موضوع صفحه ما شود. برعکس اما، اگر صفحه ای را بدون لینک بگذارید مانند فرزند یتیمی است که به آن اهمیتی داده نشده است.

 

ادامه در پست بعدی.