سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش کلیدواژه در سئوی سایت


 

حال باید بپرسیم، چرا کلمات کلیدی در سئو مهم هستند؟

سئو به معنای بهینه سازی سایت است. برای آنکه وبسایت ما در رتبه بالاتری قرار گیرد، باید کاربران بیشتر از سایت ما دیدن کنند، در این صورت است گوگل هم به سایت ما جایگاه بالاتری می دهند. پس باید کلمات کلیدی که ما استفاده می کنیم، مناسب فعالیت ما باشد. زیرا کاربران با جستجوی کلمات کلیدی به سایت دسترسی دارند، پس سئو داخلی سایت بدون انتخاب کلیدی غیرممکن است.

حال ببینیم چند نوع کلیدواژه داریم؟

1. کلمات کلیدی سخت یا کوتاه

کلمات کلیدی که معمولاً از یک کلمه تشکیل میشوند. جست و جوگرانی که این کلمات را جست و جو میکنند اغلب به دنبال خرید چیزی نیستند، اما میتوان آنها را به مشتری یا دنبال کنننده سایت خود تبدیل کرد. در این کلیدواژه ها رقابت شدیدی برقرار است.

2. کلیدواژه متوسط


 

3. لانگ تایل یا کلمات کلیدی طولانی 

لانگ تایل بیشتر برای درآمدزایی استفاده میشود اما حجم جست و جوی بالایی ندارند. اگر سایت شما بای اینگونه کلمات بهینه شده باشد، مشتریان جدی تری به سایت شما بیایند درصد بالایی دارد.. 

اما کلمات کلیدی براساس موارد دیگری دسته بندی می شوند که به چند نمونه آنها اشاره می کنیم.

مهم ترین آنها کلمات کلیدی براساس جنسیت مشتری است. وقتی بازار هدف خود را بشناسید، با مشخص شدن حوزه فعالیت شما که برای چه کسانی با چه جنسیتی محصول تولید می کنند.

بعدی کلمات کلیدی براساس هدف جست و جو، مثلاً برای کلمه کلیدی پراید و سایپا، بر اساس تحقیقات قبل از خرید از سلاخ جاده ها استفاده کنید.

کلمات کلیدی براساس نام محصول، برای آن است که ما اگر یک فروشگاه داریم، باید چندین محصول هم داشته باشیم. برای هر محصول یک کلمه کلیدی داریم.

مورد آخر برای انتخاب کلمه کلیدی، کلمه کلیدی براساس جغرافیاست. با استفاده از کلمات کلیدی جغرافیایی میتوان، بیشترین مشتری محلی را جذب کرد.

 

نهایتاً به این میرسیم که مرز میان گوگل و کاربر را از بین ببریم و گوگل را نیز از یاد نبریم.