سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت لینک سازی داخلی با خارجی (3)

 

برای چیدن یک استراتژی یک وبسایت، بایستی تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی را بدانید. همچنین باید بدانید چه نوع پیوندی چه تاثیری روی رتبه سایت شما خواهد گذاشت. در چند خط بعدی تفاوت جامع این دو لینک سازی را میگوییم.

تفاوت اصلی میان پیوند داخلی و خارجی این است که، لینک های داخلی کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه میدارد، در صورتی که لینک سازی خارجی، اعتبار بیشتری به سایت شما میدهد. درک ایده پوندسازی داخلی زیاد سخت نیست، هدف آن افزایش ماندگاری یا (Dwell Time) کاربر است. اما درک پیوند خارجی کمی دشوار است. زیرا ما لزوماً نمیخواهیم کاربران روی لینک هایی که به سایت های دیگر داده ایم کلیک کنند. ولی باید بدانید، لینک سازی خارجی نقش مهمی در سئو داخلی سایت شما دارند.

مزایای پیونددهی داخلی

  1. پیوندهای داخلی تجربه کاربر را بهبود می بخشد.
  2. لینک های داخلی می توانند نرخ پرش صفحه شما را کاهش دهند.
  3. لینک سازی داخلی ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) را در سراسر سایت پخش می کند.
  4. پیوند داخلی تعداد بازدید صفحه را افزایش می دهد.
  5. پیوند داخلی به هدایت ترافیک به مهمترین صفحات سایت شما کمک می کند.

روش های کارآمد برای لینک دهی داخلی

  • از انکرتکست برای پیوند داخلی استفاده کنید. کلمه کلیدی را که میخواهید، صفحه پیوند داده شده را برای آن پیوندسازی کند را در داخل متن انکر قرار دهید. 
  • به صفحاتی که بالاترین Roll را در سایت شما دارند را بیشترین لینک را دهید.
  • به صفحاتی که میخواهید در گوگل رتبه بالاتری داشت باشید لینک دهید. هرچه یک صفحه لینک های بیشتری داشته باشد، اهمیت آن برای گوگل بیشتر است. 
  • لینک های خود را Dofollow کنید که جریان ارزش دهی لینک ها بیشتر شود. 
  • از پاورقی برای لینک دهی داخلی استفاده نکنید. لینک های باکیفیت را برای لنگرها مناسب نیستند. این کار از نظر گوگل جزء هرزنامه محسوب میشود.

مزایای پیونددهی خارجی 

  1. پیوند دهی با منابع مرتبط برای خواننده مفید و جذاب است.
  2. پیوند با سایت های خارجی مرجع باعث افزایش رتباه سایت شما میشوند.
  3. همچنین سبب افزایش اعتبار محتوای شما می شود.

 

 

روش های کارآمد برای لینک دهی داخلی

  • پیوندهای خارجی خود را به عنوان سرنخ هایی برای خزنده ها در مورد اینکه صفحه باید با چه موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط و رتبه بندی شود، در نظر بگیرید.
  • به معتبرترین سایت ها در جایگاه خود پیوند دهید. بهترین روش این است که پیوندهای خارجی را به منابع مرتبط و معتبر اضافه کنید تا بتوانید شهرت خود را در این فرآیند افزایش دهید. سایت های قابل اعتماد فقط به سایت های قابل اعتماد دیگر پیوند دارند.
  • بیش از اندازه از لینک خارجی استفاده نکنید. بیشتر صفحات برای اهداف سئو فقط به 3-5 لینک خارجی نیاز دارند. 
  • برای لینک های تبلیغاتی از لینک Nofollow استفاده کنید. 
  • همچنین اگر از اعتبار صفحه مطمئن نیستید از لینک Nofollow استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که به صفحه پیوند دهید، اما به معنای هیچ نوع تاییدی نیست.

 

_ تفاوت اصلی بین لینک های داخلی و لینک های خارجی این است که لینک سازی داخلی ارزش کلی سئو سایت شما را بهبود می بخشد در حالی که لینک سازی خارجی اعتبار صفحات شما را افزایش می دهد.