سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دهی داخلی (1)

در قسمت اول متن به معرفی لینک سازی داخلی و انواع آن می پردازیم. تعریف جامع برای لینک سازی داخلی: متصل کردن صفحات یک سایت به هم را بر اساس موضوع، لینک دهی داخلی است. مثال خوبی که برای لینک سازی داخلی وجود دارد، مثال درخت است. که تنه اصلی مانند صفحع اصلی و شاخه ها و برگ ها مانند صفحاتی هستند که از صفحه اصلی اعتبار میگیرند. در واقع قوت و رشد برگها و میوه های درخت از تنه اصلی است. با لینک سازی داخلی صحیح است که کاربران و مخاطبان با سایت شما به خوبی آشنا میشوند.

اما انواع لینک سازی داخلی

لینک دهی شکل های مختلفی دارد، که لینک سازی متنی از رایج ترین آنهاست. معمولاً در متن قرار می دهند، تا مکمل  و پیش نیازهای متن کنونی را تأمین کنند. این نوع از پیونددهی از رایج ترین و کاربردی ترین شکل های پیونددهی داخلی است.

لینک دهی با تصاویر نیز میتواند گزینه ای برای لینک سازی داخلی شود. از تمام عکس های درون یک صفحه میتوان برای این امر استفاده کرد. اما از پربازدیدترین صفحات، صفحه اصلی است. میتوان از آن صفحه برای لینک دهی به صفحات دیگر بهره برد. میتوان از منو صفحه اصلی به عنوان لینک به مهمترین صفحات و مطالب درون سایت مان استفاده کنیم. چیزی که در اینجا اهمیت به سزایی دارد، چیدمان براساس موضوع است.

دلایل اهمیت لینک‌دهی داخلی

لینک دهی داخلی به دلایل زیر دارای اهمیت فراوان است:

  • سرعت بخشیدن به ایندکس صفحات: وقتی صفحه ای را ایجاد میکنیم باید برای سریعتر دیده شدن به صفحاتی لینک داده شود که قبلاً ایندکس شده است. با این کار ربات های گوگل به سادگی آن را پیدا کرده و در ایندکس خود قرار میدهد.
  • بهینه کردن صفحات سایت: وقتی ما از لینک سازی صحیح برای سایت مان استفاده کنیم، صفحات مرتبط به یکدیگر پیوند میخورند و ساختار سایت بر اساس موضوع به یکپارچگی و انسجام خوبی می رسند.
  • یکی از اهدافی که همه صاحبان سایت آن را در ذهن دارند، مسأله افزایش ماندگاری کاربر در سایت است. هر چقدر که میان صفحات ما رفت‌وآمد بیشتری باشد، نرخ پرش سایت پایین آمده و در نهایت موجب اعتبار بخشیدن به گوگل به سایت ماست.
  • در نهایت این اقدامات، ارزش صفحات داخلی ما بالا می رود. زیرا ما با ارجاع دادن صفحاتمان به یکدیگر موجب افزایش ارزش آنها می شویم، به قول بازاری ها از این جیب به آن جیب میکنیم. یکی از مزیت های این اقدام سیراب کردن کاربر و مخاطب شماست که دیگر نیازی به صفحات و سایت های دیگر نخواهد داشت.